V samotném centru Liberce byste objevili místo, jež představuje pro mnohé ženy a také muže kouzelný koutek, kde si mohou vychutnat chvilky věnované jen sobě. Klienti se sem chodí oddávat profesionální kosmetické péči Bohdany Havrdové, majitelky Partnerského salonu GERnétic. Jak vnímá současný stav kvality kosmetické péče a co považuje za klíčový aspekt férových vztahů k zákazníkům, prozradila v rozhovoru.
"Tou největší hodnotou, ať už v našem oboru, nebo kdekoliv jinde, jsou lidské vztahy a vzájemný respekt."
Vzpomínáte si na své první setkání s kosmetikou GERnétic? Dalo vám novou životní motivaci?
Poprvé jsem se se značkou GERnétic setkala z pozice klientky. Absolvovala jsem kosmetické ošetření u dámy, která se po revoluci do republiky vrátila ze Švýcarska a otevřela si vlastní salon. Moje zkušenost byla velmi příjemná. GERnétic mě oslovil.
Po mateřské dovolené jsem chtěla dělat to, co mi přinese prostor být kreativní. Uvědomila jsem si, že mne to již od dětství táhlo právě k poskytování služeb, jež by dělaly životy lidí krásnější a harmoničtější. A tak jsem se začala vzdělávat. Velkou inspirací pro mne byla sestřenice, která emigrovala do Kanady, a tam se kosmetice věnovala profesionálně. Vlastním salonem jsem si splnila sen, o němž jsem ani netušila, že by byl uskutečnitelný.
Kde nacházíte pro svou profesi inspiraci?
Nejvíc mne baví odhalovat to pěkné a podnětné v drobnostech všedního života. Do vlastní praxe přenáším to, jak kosmetickou profesi chápu. Jsem otevřená novinkám i změnám. Snažím se vždy hledat způsoby, jak kosmetické služby pozvednout, jak kultivovat jejich standardy. Byla bych nesmírně ráda, pokud by se staly nadšení, zájem o klienta a jeho potřeby, pozornost, laskavé chování, respekt, profesionalita a empatie neodmyslitelnou součástí filozofie pro všechny, kdo ve službách pracují.
Inspiruje mne denně také filozofie GERnétic, kterou ztělesňovala osobnost Dr. Alberta Laporta, zakladatele značky. Když jsme se osobně setkali, doslova zářil. Bylo vidět, že GERnétic, zdraví a krása pro něj nejsou prací, nýbrž vášní. Miloval ženy, a to se projevovalo ve všem, co dělal. Přál jim jen to nejlepší.
Co je podle vás pro podnikání nejdůležitější? Na jaké hodnoty by se v něm nemělo zapomínat?
Tou největší hodnotou, ať už v našem oboru, nebo kdekoli jinde, jsou lidské vztahy a vzájemný respekt. Jsou každodenní součástí mojí praxe. Vždy se snažím dosáhnout stavu, který by se dal popsat jako win-win situace, z níž si odnáší prospěch a zážitek jak klient, tak já jako poskytovatel služby. Pracuji tak, abych měla pocit, že jsem svému výkonu dala maximum a cítila se spokojeně. Je to vzájemná výměna založená na rovnováze, která je důležitá, pokud stejně jako já ctíte zásadu chovat se k ostatním lidem tak, jak si sami přejete, aby se oni chovali k vám. Proto si také myslím, že je zcela fér dobře odvedenou práci, poskytnuté služby i kvalitní produkty, jež GERnétic vyrábí, náležitě ocenit. Jsem ráda, že mezi mé klienty patří takoví lidé, jimž to připadá přirozené.
Důležitý je však v podnikání i jiný aspekt. Svoboda. A s ní souvisí také zodpovědnost. Jsem ráda, že se mi podařilo postavit se na vlastní nohy. Díky tomu jsem paní svého času a mám volnost v tom, jak budu tvořit a využívat svou kreativitu. Mohu se učit a růst. Rozvíjet se. Nejsem svázaná jinými pravidly, než těmi, které pro mne ze zákona vyplývají. Ale tím se netrápím. K podnikání to zkrátka patří. Raději se soustředím na to, čím mne má profese naplňuje a motivuje.
Jaké nové informace a poznatky v oblasti zdravého životního stylu vám spolupráce se značkou GERnétic přinesla?
S GERnétic jsem mnohem intenzivněji začala vnímat kvalitu nejen kosmetické péče, ale i života jako takového. Naučila jsem se soustředit na základní a velmi zásadní hodnotu. Kvalita vyžaduje holistický přístup. Je o souvislostech. A mění se. Každý ji může chápat trochu jinak. Kolik lidí je, tolik druhů kvality existuje. A jsme opět u respektu a svobody. Takže pocit, že žiji smysluplný a kvalitní život závisí na mé spokojenosti. Je o práci na sobě. Vnější okolnosti se někdy mění jen těžko, takže pramenem úspěchu je reflexivita, schopnost nadhledu a náhledu, z nichž mohu vycházet, když měním sebe sama.
Zkusila byste charakterizovat, co je nejtěžší ve snaze naučit se pravidelně dbát o svůj půvab?
Někteří lidé mají pocit, že bez nich se svět neobejde, ať už je to podnikání, manažerský post či rodina. Na bedrech nosí přílišnou zodpovědnost a tíhu života. Mnozí se domnívají, že někoho okrádají, vezmou-li si čas jen pro sebe a nechají se například hýčkat v kosmetickém salonu. To je bohužel představa, kterou nám společnost vnucuje. Vytváří na lidi obrovský a zcela zbytečný tlak. Místo, abychom si uměli říct dost, uměli se dostat do stavu hlubokého vnitřního klidu, necháváme se snadno vykolejit obyčejnými všedními věcmi. Denně vídám, že klienti přicházejí do salonu s pocitem, že by si lásku měli zasloužit. Tím se ale neskutečně obírají o plnost života. Z mého pohledu by jim nejvíce prospěly a mohly je posunout ke zdravějšímu životnímu stylu i vnímání sebe sama, ochota a síla udělat změnu. Uvědomit si, že na světě nejsme jen pro starosti a peníze.
A máte nějaké řešení právě pro ty, kteří nemají času nazbyt?
Ano, určitě. Velice ráda spojuji tělové a pleťové ošetření do jediné návštěvy salonu. Tělová ošetření vyžadují čas a trvají přibližně dvě hodiny. Nicméně v těchto dvou hodinách je prostor také pro to, abychom se zaměřili nejen na tělo, ale i na obličej, krk a dekolt. Ušetří to nejméně hodinu času, kterou by zde klient, ať už žena nebo muž, strávili, pokud by absolvovali obě procedury odděleně.
Také jsem si všimla, že klientky a klienti dobře vnímají, pokud jim v tomto čase nechám maximální prostor pro to, aby se mohli oddat relaxaci, nemuseli nic řešit, jen byli sami se sebou. Je to o respektu. Když však vidím, že mají chuť povídat si, tak si povídáme. Někdo zas vyžaduje naprostý klid, aby se cítil dobře a z těchto chvil načerpal maximální požitek. Pak nehovořím.
Děkujeme za rozhovor
ptala se Kateřina Šimková